פלטפורמות פרסום ממומן בשיווק שותפים

פלטפורמות פרסום ממומן בשיווק שותפים

רוב מי שעוסק בשיווק שותפים משתמש בפרסום ממומן על מנת להביא תנועה להצעות השיווק. לשימוש בפרסום ממומן יש יתרונות רבים אבל גם לא מעט חסרונות. פרסום ממומן מאפשר שליטה בתזמון והיקף התנועה. בניגוד לדוגמה לקידום אורגני בגוגל שהינו תהליך ארוך שלפעמים יכול לקחת שנים, בפרסום ממומן אפשר להעלות קמפיינים תוך דקות, כמו-כן, ניתן לשלוט בשעות הפרסום. אם לדוגמה מעוניינים לדחוף תנועה רק בזמן מסויים במהלך היום, נגיד פרסום למסעדות שמתמחות בארוחות ערב, אז פרסום ממומן מאפשר זאת.

מלבד נושא התזמון, ניתן לכוון בפרסום ממומן ולהתאים לפרמטרים דמוגרפיים. ניתן לפרסם במדינות מסויימות, ניתן לפרסם לקהל יעד של רק נשים או רק גברים, ניתן לפעמים לפרסם רק להורים ועוד מאפיינים רבים.

נקודה נוספת היא אפשרות להעלות ולהוריד קמפיינים ושליטה בתקציב. ניתן להרוג קמפיינים לא טובים ולחילופין ניתן להעלות תקציבים לקמפיינים מוצלחים. ניתן לנהל תקציב פר הקלקה, פר ליד, פר מכירה, פר פעולה ועוד. היכולת להזיז תקציבים ולמטב קמפיינים היא אבן היסוד של כל שיווק שותפים שמתבסס על פרסום ממומן.

בשיווק שותפים על ידי פרסום ממומן יש יכולת סקיילינג גבוהה. במידה ומזהים קמפיינים שמניבים ניתן בקלות להעלות את תקציב הפרסום וכך להגדיל את ההכנסות. בקידום אורגני יכולת השליטה הזאת נמוכה יותר והיא תלויה על בסיס אורגני או וויראלי מתמשך.

ישנן פלטפורמות ממומנות רבות לשיווק שותפים כאשר המפורסמת והנפוצה ביותר בקהילת משווקי השותפים היא פרסום בפייסבוק. למרות זאת, מגבלות או אצבע קלה על ההדק בסגירת חשבונות יכולה להוות בעיה ואין כמעט משווק שותפים שלא נתקל בחשבון שנחסם. לכן, כדאי לשקול גם להשתמש בפלטפורמות ממומנות נוספות כגון פרסום ביוטיוב, פרסום בגוגל ובינג, פרסום באינסטגרם, פרסום בפינטרסט ובפלטפורמות נוספות. לכל אחת מהפלטפורמות הנ"ל לפרסום ממומן יש כללים ויש קהל יעד שונה וחשוב ללמוד אותן היטב על מנת לחסוך כסף רב. עקומת הלמידה בכל אחת מהפלטפורמות היא שונה ולעיתים עדיף להתמקד ולהתמקצע במספר מועט של פלטפורמות כדי להפיק את המירב.

אחד הדברים החשובים בפרסום ממומן הוא יכולת השליטה בכסף. זה קל מאד להפסיד כסף רב בפרסום ממומן ואני ממליץ להתחיל לאט וללמוד בסכומים קטנים. כמו-כן, חשוב להבין שיש פער בין המועד שאתם מקבלים תשלום עבור הצלחות שיווק אפילייאט ובין מועד החיוב של פלטפורמות הפרסום הממומן שאתם משתמשים בשיווק שותפים. צריך לקחת את כל הנושאים הללו בחשבון וגם את זמן ההחזרות. יכול להיות שאתם משלמים על הפרסום כאשר אתם רואים תוצאות של קמפיין, אבל לאחר כשבוע פתאום יש בוסט גדול של מאוכזבים שמחזירים את המוצר ואז אתם מפסידים כסף.

לסיכום, צריך להשתמש בפרסום ממומן עבור שיווק שותפים בזהירות. לפעמים ניתן לשלב בין השניים ולהיעזר בסטטיסטיקה מידית שמקבלים בפרסום ממומן על מנת למטב מאמרים שנכתבים עבור קידום אורגני ולכן הרבה פעמים צורת השיווק השונות מתממשקות. שיהיה לכם הרבה בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *