שיווק שותפים בפרסום ממומן שאינו פייסבוק

שיווק שותפים בפרסום ממומן שאינו פייסבוק

בניגוד לשיווק השותפים "המסורתי" שמשתמש בפרסום ממומן דרך פלטפורמת פייסבוק, משווקי שותפים רבים מזהים שדווקא פרסום בפלטפורמות אחרות יכול להשיג תוצאות לא רעות במיוחד בנישות וסוגי מוצרים מסוימים.

לפרסום ממומן בפייסבוק יש יתרונות רבים אבל גם חסרונות והרבה משווקי שותפים נתקלים במצבים שנחסמים או מושעים להם החשבונות, או נפסלות מודעות.

ישנן פלטפורמות פרסום ממומן נוספות. יש את גוגל אדס, מה שנקרא בעבר גוגל אדוורדס. גוגל מאפשרים להוסיף מודעות טקסטואליות או ויזואליות ולפרסם בעמודי התוצאות סמוך לתוצאות הטבעיות או באתרים. חשוב לציין, שאם בעבר גוגל הפרידו את הפרסומות מהתוצאות הטבעיות בצורה יותר בולטת, כיום המודעות הפרסומיות נראות כמעט כמו תוצאות חיפוש רגילות ויש בלוק נכבד של כ-4 מודעות ממומנות מעל תוצאות החיפוש ויש גם מודעות בתחתית התוצאות. בעבר גוגל היו מפרידים את הפרסומות עם רקע אחר מתחתיהן רבל ביום גם את זה הם הורידו וחוץ מכיתוב קטן "ממומן" הרבה מהגולשים לוחצים על מודעות מכיוון שהן נראות להן תוצאות רגילות.

הפלטפורמה של גוגל מאפשרת שיווק שותפים אבל גם לה יש הגבלות וניתן להגיע לחסימת חשבונות. למרות זאת, אם תעבדו חכם ותשקיעו בדפי נחיתה ודומיין משלכם ולא תפנו ישירות להצעות השותפים אז אתם מקטינים משמעותית את הסיכון לאיבוד החשבונות.

בדומה לגוגל גם לבינג (מנוע החיפוש של מיקרוסופט) יש פלטפורמת פרסום ממומן. אני יכול להגיד לכם מניסיון, שהרבה פעמים הכניסות מבינג יותר איכותיות אבל הבעיה היא היקף התנועה. להערכתי כמות החיפושים בבינג היא כ-10% מאשר גוגל ואולי אפילו פחות. גם בינג מאפשרת שיווק שותפים תחת הגבלות והשימוש בפלטפורמות וההגבלות השונות די דומות.

הפלטפורמה הממומנת הבאה שאני רוצה להתעכב עליה היא פרסום ממומן של הצעות שיווק שותפים ביוטיוב. גם כאן מניסיון, מי שעובד חכם יכול להגיע לתוצאות מצוינות. היתרון של יוטיוב, מלבד ההיקף של התנועה שמזכיר את גוגל זה שילוב של יכולת לטרגוט דמוגרפי עם יכולת לטרגוט של סרטונים ספציפיים שאתם מעוניינים שהפרסומת שלכם תופיע.

חשוב לעשות את זה נכון, גם ביוטיוב וגם בגוגל ברשת המדיה, במידה ולא תגדירו נכון את החשבון אתם יכולים לאבד אלפי שקלים תוך דקות ולכן לדעתי זה מתאים למשווקי שותפים ברמה בינונית ומעלה. אם לצורך העניין תריצו את הקמפיין אבל באותו הזמן לא יהיה מוגדרים מילות מפתח או סרטונים (זה יכול לקרות לדוגמה אם היו להם סרטונים מטורגטים בקמפיין אבל החלטתם להשהות אותם) אז הכסף יישרף בלי שתשימו לב. לכן דבר ראשון בבניית הקמפיין תגבילו את התקציב היומי ואת התקציב לכל הקמפיין ורק אחר כך תמשיכו. הגנה נוספת זה ברמת החשבון, כדאי להגביל את ה Threshold של החשבון לסכום מסוים.

מלבד הפרסום הממומן בפלטפורמות שסקרנו עד עכשיו ישנן פלטפורמות נוספות. גם ל-Pinterest יש מערכת של פרסום ממומן ואפשר לקדם פינים בלוחות. גם שם יש משווקי שותפים שמצליחים להרוויח כסף, למרות שבדרך הכלל הפלטפורמה הממומנת שם פחות נפוצה. לפעמים תוכלו להשיג שם עלות נמוכה עבור כל הקלקה אבל חשוב להתאים את הצעת השותפים לקהל היעד.

יש משווקי שותפים שאוהבים להשתמש ב-quora כמקור חינמי לתנועה. Quora  בעברית עדיין בחיתוליה לדעתי ולכן קשה להגיע לתנועה גדולה להצעות שותפים, אבל ב-   quora העולמית יש תנועה עצומה. הבעיה היא שיש להם מערכת אוטומטית נוקשה שמשעה חשבונות בקלות ( מניסיון… J  ). ניסיתי גם את פלטפורמת הפרסום הממומן שלהם לשיווק שותפים (בארץ אין עדיין מערכת כזאת והיא זמינה רק לחו"ל) אבל נחסמתי עוד ברמת הרצת הקמפיין הראשוני. יש להם מערכת אישורים אוטומטית ואנושית (במקרה שלי מישהו מהפיליפינים בחן את האתר הלגיטימי שלי במשך 20 שניות וישר השעו לי את החשבון לצמיתות, הפסד שלהם).

ישנן עוד פלטפורמות פרסום ממומן במקומות שונים אבל לדעתי כדאי לפחות למתחילים להתמקצע בנפוצות יותר ובמידה והם יתקדמו ויצטרכו עוד מקורות תנועה אז לנסות גם את הפלטפורמות הנוספות. שיהיה לכם בהצלחה וכמובן אל תשכחו שיש גם תנועה אורגנית חינמית ולפרסום ממומן יש גם חסרונות ולכן תפעלו חכם ואל תשקיעו כסף שאין לכם או שיש לו נחיצות גבוהה לצרכים אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *